Domov arrow Vsi blogi

0 ta teden
0 ta mesec

Kam.si blogi

Blogi uporabnikov spletne skupnosti portala Kam.si

Dec 14

Z vlakom v Kamnik

Posted by svetlana in razstavamuzejLjubljanakamnikizletgradgozd

Marsikateri ljubljanski otrok se še ni peljal z vlakom, saj ima skoraj vsaka družina en avto, če ne še kakšnega več. Zato je za male in velike lahko prijeten izlet z vlakom v Kamnik. Vsako uro pelje vlak iz Ljubljane v Kamnik in vožnja traja približno 45 minut. Peljemo se mimo Trzina, Domžal, Jarš, Duplice in na glavni postaji v Kamniku izstopimo. Na poljih mimo katerih se peljemo, bomo z malo sreče lahko videli kakšno srno ali zajčka. V obdobju, ko sem se pogosto peljala po tej progi, sem videla tudi fazana.

Ko izstopimo iz vlaka je na levi strani grič na katerem stoji grad Zaprice. Lepo obnovljen grad je bil postavljen v prvi polovici 16. stoletja. Danes je v njem muzej, kjer si lahko ogledate stalne in občasne razstave. Na travniku, poleg gradu pa so postavljene stare kašče, ki so jih našli po celi Tuhinjski dolini in jih tu postavili na ogled.  V prvi kašči so razstavljeni tudi različni uporabni predmeti tistega časa, zato prosite oskrbnika, da vam kaščo odklene in razkaže. Posebej prijetno je tu spomladi, ko se lahko na lesenih klopeh spočijete v lepem naravnem okolju, saj se nedaleč stran že začenja gozd.

Dec 13

Luč miru iz Betlehema

Posted by svetlana in Slovenijamestna hisaMariborLjubljanadogodekcerkev

Luč miru iz Betlehema prihaja v Slovenijo, letos že osemnajstič zapored. To je tradicionalna decembrska prireditev v predbožičnem času, ki nosi sporočilo miru in medsebojne povezanosti. Letošnje geslo je »Nekaj ti manjka«, s čimer želijo opozoriti na zanemarjanje medsebojnih odnosov. Eden od namenov akcije pa je pomoč ljudem v stiski.

Prireditve ob sprejemu luči miru bodo v Novi Gorici, Mariboru, osrednja prireditev pa bo 14.12.08 ob 17.15 v ljubljanski stolnici, ob 18. uri pa pred mestno hišo v Ljubljani.  V naslednjih dneh bo Luč obiskala nekatera ministrstva, Univerzitetni klinični center v Ljubljani in Državni zbor.

Dec 12

Pregled sodelovanja na kam.si

Posted by svetlana in statistikasodelavcikam.siblog

Tako kot svarun, sem se tudi jaz odločila napisati kratek pregled mojega sodelovanja ob 50 zapisu  na zelo zanimivi spletni strani kam.si. Kam.si sem obiskovala že prej saj tu vedno najdeš kakšno idejo za izlet po Sloveniji, ko pa so objavili akcijo Nagrada za sodelovanje pri urejanju portala, sem se prijavila. Sprva je bil moj namen sodelovati le z nalaganjem slik v na novo nastalo galerijo slik, mimogrede sem jih do danes prispevala 260, ene boljše druge malo manj, zelo pa sem bila vesela, ko mi je urednik kam.si dovolil nalagati tudi slike, ki sem jih naslovila hišni ljubljenčki.

Začela sem prispevati tudi blog zapise in na začetku je bilo kar nekaj tehničnih težav, ki pa sem jih s pomočjo sodelavcev reševala sproti in se kar veliko naučila. Ker sem že kar nekaj časa razmišljala, da bi imela svojo spletno stran, mi je sodelovanje na kam.si to željo še bolj utrdilo in do konca leta upam da bo tudi zaživela, z naslovom svetlana.si.

Dec 12

Janez Avguštin Puhar

Posted by svarun in SlovenijaKranjkamnikGorenjska

Eden najbolj znanih kranjčanov je Janez Avguštin Puhar, rojen 26. avgusta v Kranju, izumitelj fotografije na steklo.

V šolo je hodil v domačem Kranju, kasneje pa še v Ljubljani. Bil je pravi poliglot, sa je obvladal več jezikov: francoščino, nemščino, angleščino in italijanščino. Rad je risal, igral je več instrumentov (nekatere je tudi sam izdelal), zanimal se je za astronomijo, botaniko in matematiko. Prav navdušen pa je bil nad fiziko in kemijo.

31. marca 1838 je bil posvečen za duhovnika in služboval v Leskovcu pri Krškem, Svibnem, Metliki, Ljubnem na Gorenjskem, Radovljici , Bledu , Cerkljah na Gorenjskem, Smledniku, Kamniku in Dovjem. Od tam se je že hudo bolan vrnil v Kranj, kjer je 7. avgusta 1864 umrl in je tudi pokopan v Prešernovem gaju .

Že v Metliki se je spoznal s fotografijo na posrebrene bakrene plošče. Začel je eksperimentirati in čez nekaj let,  19. aprila 1842 Puhar izumi fotografijo na steklo. Poimenoval jo je  "hyalotipija" (po slovensko "svetlopis"), danes pa njegove fotografije imenujemo puharotipije. Postopek je bil krajši kot pri ostalih izumiteljih, žal pa zelo strupen in ga ni znal poenostaviti.

O njegov delu je bil zapisanih več člankov, njegove fotografije pa so bile med drugim razstavljene tudi v Londonu na "Veliki razstavi industrijskih izdelkov vseh narodov" leta 1851, na svetovni razstavi v New Yorku leta 1853 in na svetovni razstavi "Exposition Universelle a Pariz" v Parizu leta 1855.

V Londonu je prejel za svoje izdelke bornasto kolajno, v Parizu je postal častni član z diplomo francoske "Académie nationale agricole, manufacturiere et commerciale".

Njegova dela hranijo v Narodnem muzeju v Ljubljani, razstavo o njegovem delu pa si lahko ogledate v kleti Prešernove hiše v Kranju.

8. teden - pregled dogajanja

Posted by Urednik in statistikasodelavcinagradakam.siblog

Osmi teden, prvi teden v decembru, je prinesel spet malce povečano aktivnost, predvsem na za nas najbolj pomembnem področju - blogih . V tem tednu je bilo objavljenih kar 19 novih blog zapisov, kar je drugi najboljši teden, odkar obstajajo blogi na spletnem portalu kam.si. Posebej se je v tem tednu izkazal svarun s kar 10imi blog zapisi.

Po njegovi zaslugi poznamo že skoraj vsako hišo v Kranju, pridno pa mu sledi tudi stefi , ki ji bo hiš zmanjkalo kasneje, saj se je skoncentrirala na Ljubljano :P

Zaenkrat se uspešno upiramo velikemu padca obiska v decembru, kot smo mu bili priča v lanskem letu, saj je obisk se vedno blizu 900 dnevno.

Gabrijel Gruber

Posted by svetlana in zgradbaLjubljanacerkevAvstrija

Če sem že omenila jezuitsko cerkev sv. Jožefa, je vsekakor potrebno reči kakšno besedo o najbolj znanem članu jezuitskega reda pri nas. To je Gabrijel Gruber. Kdo še ni slišal za Gruberjev prekop v Ljubljani, ob katerem so v veselem decembru postavljene prikupne lesene hiške kjer lahko kupujemo novoletna darila ali pa si samo ogledujemo veseli vrvež okoli njih.

Gabrijel Gruber se je rodil 1740 na Dunaju. Bil je vsestranski človek. Hidrotehnik in arhitekt, filozof in teolog, oboje je študiral v Gradcu. Na Dunaju je poučeval latinščino, v Ljubljano pa je prišel leta 1769  in tu učil  risanje, geometrijo in hidravliko. Najbolj ga poznamo po njegovem delu  v gradbeništvu. Že omenjeni Gruberjev prekop, ki je ublažil poplave na Ljubljanskem barju. Zapustil nam je tudi čudovito baročno palačo v kateri je bila med drugim, šola za mehaniko in hidravliko in pa astronomska opazovalnica. Iz Ljubljane je odšel v Rusijo, kjer je predaval tudi fiziko, zgradil kar nekaj stavb in bil zelo vpliven v aristokratskih krogih. Tam je leta 1805 umrl.

Anica in velike skrbi

Posted by svarun in Slovenija

Danes je bila ob 19:55 na RTV Slovenija 1 spet na sporedu nova oddaja iz otroške nanizanke o mali punčki Anici .  Tokratna, že osma po vrsti, je govorila o tem, da je Anica želela za svoje igrače kupiti hišo. Ker pa denarja ni imela, žepnino je že porabila, sta s prijateljem Jakobom poskusila na nekaj zanimivih načinov priti do denarja.

Prva "žrtev" je bil očka. Ponudila sta se mu, da pomagata pri pranju avtomobila in si že pri prvem pomitem steklu  izpogajala plačilo 1€. Takoj sta stekla v trgovino, kjer pa so ju premamili krofi, ki so Jakoba spominjali na svojo mamico.

Ker sta vila še vedno brez denarja, sta se odločila, da bosta postavila za cesto prodajalo ročno izdelanega nakita. Ko sta že prodala nekaj kosov, je  prišel sosedov fant  - "Brencelj" in jima pobral ves denar in raztreščil mizo.

Kranj - Pirčeva barvarna

Posted by svarun in zgradbaSlovenijaKranj

Če se po Vodopivčevi ulici v Kranju , imenovani tudi Mohorjev klanec, spustimo skozi nekdanja mestna vrata v obrambnem zidu med številkama 2 in 7, je na številki 11 stavba, v kateri je včasih delovala Pirčeva barvarna.  Njeni začetki segajo v začetek 18. stoletja in kaj kmalu se je razvila srednje velik obrat. Takratni lastnik je okoliške kmete najel, da so zanj tkali platno in bombaž. Ta ga je potem od njih odkupil in v svojem obratu pobarval in potiskal.

Pobarvano platno je prodajal v svoji trgovini v mestu v stavbi, ki je poznana pod nazivom "Pri Peterčku". Svoje blago je oddajal daleč naokrog, celo po večjih mestih v nekdanji avstro-ogrski. Vse skupaj je dolovalo do sredine 20.stoletja, ko so postopek industrializirali.

Še danes si obiskovalci lahko ogledajo naprave za likanje blaga, način dela v barvarni in tkanje platna. Nekaj je še oblek iz tistega časa, pa tudi dokumentov in listin o sami tovarni.

Barvarna je na ogled za 1€, če se za obisk prej najavimo.
Dec 10

Ivan Cankar

Posted by svetlana in SlovenijaLjubljanaknjiga

Rožnik

Danes mineva 90 let od smrti dramatika in slovenskega pisatelja, predstavnika moderne, Ivana Cankarja. Umrl je mlad, komaj 42 let je imel. Ob nekem padcu je dobil pretres možganov, se prehladil in zaradi pljučnice, ki jo je dobil umrl v Ljubljani leta 1918.  Rodil se je 10. maja 1876 na Vrhniki v revni družini kot osmi od dvanajstih otrok. Ker je oče odšel v Bosno za delom, je za vso družino v glavnem skrbela le mati. V njej je imel Ivan Cankar veliko oporo, saj se je zelo trudila, da je zbrala sredstva za njegovo šolanje. Po končani srednji šoli je šel na Dunaj študirat tehniko, vendar je študij že po enem mesecu opustil. Vse bolj ga je vleklo v literarne vode. Sprva je bil Ivan Cankar pesnik. Njegova prva in edina pesniška zbirka Erotika, je zelo neslavno končala, saj je večino neprodanih izvodov pokupil ljubljanski škof ter jih dal zažgati. Ob prebiranju pesmi Otona Župančiča  pa je spoznal, da je bolje da se ukvarja  s prozo in dramatiko ter pisanje pesmi prepustiti Župančiču.

Ivan Cankar je kar nekaj časa živel na ljubljanskem Rožniku, današnji Cankarjev vrh. Tu je lepo urejena Cankarjeva spominska soba, ki pa jo odprejo za obiskovalce konec aprila.
Dec 10

Cerkev sv. Jožefa

Posted by svetlana in zgradbaSlovenijaLjubljanaknjigacerkev

Ko sem se iz Ljubljanskega grada ozrla proti Poljanam, sem zagledala nenavaden cerkveni zvonik. Cerkev mi ni bila znana. Zato sem se po asfaltni cesti, ki je namenjena avtomobilom in turističnem vlakcu, ima pa tudi pločnik za pešce, odpravila »raziskovat« neznano mi stavbo. Gre za cerkev sv. Jožefa na ulici Janeza Pavla II. To je najdaljša cerkev v ljubljanski nadškofiji, pri višini zvonika pa jo prekaša le Šentjakobska cerkev na Levstikovem trgu.

Notranjost cerkve je zelo špartanska, brez velikih umetnin in poslikav. Oltar so uredili šele okoli leta 1940 po načrtih arhitekta Jožeta Plečnika, to je skoraj 50 let po tem ko so na Poljanah jezuiti kupili zemljišče za zidavo svoje cerkve. Red jezuitov se v Ljubljani naseli leta 1597 in takoj so začeli graditi šolo v  kateri so se zbirale knjige tedanjega časa, in prav te tvorijo prvi fond knjižnega gradiva današnje Narodne in univerzitetne knjižnice v Ljubljani.