Domov arrow Vsi blogi

0 ta teden
0 ta mesec

Kam.si blogi

svarun in njegova Slovenija...

Oct 25

Krompirjeve počitnice

Posted by svarun in SlovenijaPrimorskamorjeKoper

Tako. Konec meseca oktobra je tu, sobota je in hkrati prvi dan jesenskih počitnic, imenovanih tudi krompirjeve. Včasih, ko sem še jaz hodil v šolo jih ni bilo, niti ni bilo božičnih. Samo zimske so bile nekje v januarju ali februarju in nič več. Sedaj so pa otroci vsaka dva meseca vsaj en teden doma. Poleg jesenskih in božičnih so spomladi še prvomajske.

Pri nas bomo prosti teden preživeli zelo različno. Dva otroka imata astmo in bosta preživela štirinajst dni v Zdravilišču Debeli rtič (Ankaran-občina Koper ), en otrok (ki na srečo nima astme) bo ostalo doma in se pazil pri starih starših, jaz pa bom ta čas seveda pridno hodil v službo.

K sreči je konec tedna že prvi praznik in bo ta teden tudi za delovno ljudstvo malo krajši. Jaz sem bom verjetno pridružil ostalim na Debelem rtiču in izkoristil priložnost za nekaj dni oddiha na morju.

Oct 24

Anica in materinski dan

Posted by svarun in Slovenijablog

Danes zvečer so na prvem programu RTV Slovenija 1 ob 19:55 predvajali prvi del nanizanke o  Anici po istoimenskih knjigicah, ki jih je napisala DesaMuck. Meni je bila sicer Desa dosedaj nekako antipatična, toda njena serija knjig o Anici je odlična in zelo primerna in poučna za otroke v starosti nekako pred puberteto.

Današnja zgodba je govorila o Anici, ki pripravlja za svojo mamico presenečenje za materinski dan. V trgovini vidi kristalne kozarce, v šoli naredijo broške iz gipsa in zapojejo mamicam na proslavi lepo pesem ,  Anica doma pospravi celo stanovanje in skuha kosilo. Ali sem že povedal, da je Anica stara komaj 8 let?

Kosilo se namreč nekoliko ponesreči. Juha je vsa povrela, krompir ni bil dobro skuhan, pečen piščanec je bil še krvav, ker ga je pozabila prej odmrznit. Toda bistvo zgodbe je v tem, da je bila mamica vseeno vesela in da je razumela, da ji je Anica hotela pripraviti prijetno presenečenje in nekaj narediti namesto nje. In to ji je uspelo, čeprav so morali potem jesti pizzo.  :-)

Oct 23

Klavir

Posted by svarun in Kranjkoncertglasba zabava

Moja hčerka že drugo leto zapovrstjo obiskuje glasbeno šolo v Kranju in se uči igrati na klavir. Prej nisem verjel, sedaj pa mi je to popolnoma jasno.  Ta pouk je huda obremenitev tako za otroka, kot za starše.

Voziti jo je treba vsak teden dvakrat na teorijo in na ure klavirja. In potem še učitelj zahteva, da je eden od staršev zraven. Da bi potem doma pri vajah znal bolje povedati, kaj otrok dela prav in ga popravljati.  Vaditi je pa potrebno vsak dan, torej še vsaj pol ure časa vsak večer.

Ampak vendarle se potem to nekako poplača z novim znanjem, z lepo odigranimi pesmicami, z veseljem v otroških očeh.

Oct 23

Jesenice in hokej

Posted by svarun in LjubljanaJesenice

Jeseničani v hokeju spet zmagujejo vse po vrsti, tako kot so odlično začeli tudi lani. Upajmo, da bodo letos tako formo uspeli ponoviti še na koncu sezone  in da jim bo uspel kak odmeven rezultat.

Hokeja se spomnim predvsem iz časov srednje šole, ko smo še imeli čas za spremljanje takih tekmovanj. Zanimivo je, da  je ob klasičnih derbijih Jesenice - Olimpija cel razred (razen enega!) navijal za Jesenice. To so bili zlati časi Cveta Pretnarja, Draga Mlinarca in legendarne napadalne trojke izpod Mežakle: Smolej, Razingar in Kopitar. Na, zdej pa že njihovi otroci igrajo in to celo v NHL.

Spomnim se še grafita v nekem WC-ju: "Olimpija bo prvak, ko bo Cveto Pretnar obesil drsalke na klin." In res je bilo tako.

Oct 22

Finančna kriza in varčevanje

Posted by svarun in SlovenijaKranjblog

Nemogoče je, da kdo še ni slišal za trenutno finančno krizo, ki se je začela v Združenih državah Amerike in katere posledice sedaj že čutimo tudi pri nas. Hudi padci cen delnic in z njimi povezane točke investicijskih skladov, ki so pri nas eden od popularnih načinov varčevanja, so že en tak primer.

Najhuje so jo odnesli tisti, ki so za nakupe delnic celo najemali posojila.  Lahko se zgodi, da jim bo banka prodala zastavljene delnice po sedanjih, nizkih cenah, pa še dolg bodo morali vračati.

Kam torej sedaj naložiti denar, če želimo varčevati za naslednjih, recimo 10 let?

Oct 21

Arboretum Volčji potok I

Posted by svarun in Untagged

Že kar nekaj let imamo pri nas navado, da gremo vsako pomlad med prvomajskimi prazniki pogledat razstavo tulipanov v Arboretum - Volčji potok.  Vzamemo si kakšno popoldne in se odpeljemo proti Kamniku .

Vedno začnemo z ogledom na desni strani, kjer je zadnjih nekaj let razstavljen Minimundus - svet v malem. To so miniaturne izvedbe bolj znanih svetovnih zgradb, gradov, mošej,... Menda ga k nam pripeljejo iz Avstrije.

Pot nadaljujemo proti otroškim igralom, ki jih je vsako leto več. In ker so tudi naši otroci vedno večji, tam tudi ostanemo vsako leto dlje.  Obvezno gremo skozi labirinint,  letos so naredili za otroke še velikansko "krtino", kot nalašč za skrivalnice.

Oct 21

Kostanj

Posted by svarun in Slovenijanaravaizlethrana

Oktober je čas za nabiranje kostanja. Otroci v šolah uporabljajo predvsem divji kostanj iz katerega s pomočjo zobotrebcev izdelujejo različne možice in živalce, na primer žirafo . Za prehrano pa se uporablja domači ali pravi kostanj .

V Sloveniji pa tudi drugje je bil pomemben vir prehrane ljudi v časih, ko še niso poznali krompirja. Predvsem so iz njega delali pire, danes pa ga doma večinoma samo skuhamo, redkokdaj spečemo. Pečenega si ponavadi privoščimo samo v mestu, kjer ga ponujajo zavitega v škrniceljčke iz časopisnega papirja. Ampak tisti je precej drag.

Zanimivo se mi zdi, da sem na eni od slovenskih strani  z recepti našel kar 50 receptov za jedi iz kostanja.  In baje je glazirani kostanj ena najboljših sladic na sploh. Bo treba čim prej poskusit. :-)

Oct 20

Načrti za rove pod Kranjem

Posted by svarun in KranjKokrakanjonjamacerkev

Da nekako smiselno zaključimo vse pisarjenje okrog rovov pod Kranjem , ki so jih odprli ravno teden dni pred volitvami, si poglejmo še, kakšni so načrti za rove v prihodnosti.

Rovi so že sedaj opremljeni tudi z usmerjevalnimi tablami in tablami, ki kažejo, kje se trenutno nahajnmo. Na primer pod Kranjsko hišo, pod vodnjakom  na Glavnem trgu, pod Mitnico, pod cerkvijo sv. Kancijana in tovarišev ...).

V bodoče naj bi v rove naselili še stalno razstavo mineralov, kamnin in nekakšen vivarij z jamskimi živalmi . Uredili naj bi dostopno ploščad nad kanjonom reke Kokre , kjer so že sedaj postavili nekaj klopic za kratek oddih in počitek. Uredili naj bi tudi posebno informacijsko ploščad s tablami o rovih, klopmi in straniščem.

Oct 15
2008

Jamske živali v rovih pod Kranjem

Posted by svarun in KranjjamaGorenjska

Zadnjič smo govorili o našem izletu v na novo odprte rove pod starim delom mesta Kranja . Ker so bili rovi več kot pol stoletja zaprti in brez obiskovalcev, so v nijh našle zavetišče nekatere živali. To sicer niso čisto prave  jamske živali, so pa živali, ki jim taki pogoji ustrezajo: tema, vlaga in dokaj konstantna temperatura.

V jami največkrat srečamo jamsko kobilico (Troglophilus cavicola), pajka jamska meta (Meta menardi) in seveda netopirje. Večkrat je to mali podkovnjak (Rhinolophus hipposideros), ki zraste do 10 centimetrov, redkeje pa veliki podkovnjak (Rhinolophus ferrumequinum), velik od 10 do 15 centimetrov.  med počitkom seveda ob po "netopirsko" visita z glavo navzdol zavita v letalno perut.

Kar se tiče jamskih živali je zanimivo tudi dejstvo, da so leta 1960 v naravni jami Tular na Gaštejskem klancu (samo kakih 500 m stran od rovov) uredili jamski laboratorij in vanj naselili človeške ribice (Proteus anginus) in jih začeli razmnoževati.  Menda je podoben laboratorij samo še v  Pirenejih.

Oct 15

Prvo mesto na Google.com

Posted by svarun in sodelavcinagradakam.siizletgoogleblog

Urednik Kam.si je že pisal o tem, zakaj se splača pisati blog na tej spletni strani. Jaz pa bom danes to še podkrepil s konkretnimi dokazi. Kako?

Blog na Kam.si sem začel pisati konec julija, ko se je začel nagradni razpis za naj blogerja. Napisal sem 28 prispevkov in večina od njih se pojavlja na prvi strani iskanja na Googlu. Poglejmo nekaj primerov (ves čas gledam samo google.com, rezultati za google.si so podobni):

Iskanje naslednjih ključnih besed prikaže moj prispevek na blogu na prvi strani zadetkov:  "vlak Jesenice ", "močilnik ", "porezen izlet ", "izvir kamniške bistrice ", "prisank vršič ", "vintgar ", "kanjon kokre ", "čarovniška dežela ", "živalski vrt ", "jelenov greben " in "črnava ".

Če k iskani beesedi ali besedni zvezi dodamo še besedo "izlet ", pa je v večini primerov prispevek celo na prvem mestu. In če k vsemu temu dodamo še nagrado za sodelovanje ...  :-)