Domov arrow Vsi blogi arrow tagsarrow Julijske Alpe

0 ta teden
0 ta mesec

Kam.si blogi

Blogi uporabnikov spletne skupnosti portala Kam.si

Tag >> Julijske Alpe
Apr 20
2009

Reka Soča

Posted by svetlana in SlovenijapesniknaravamorjeJulijske AlpeItalija

Soča je 137  km dolga reka, ki izvira v Julijskih Alpah, teče mimo slovenskih krajev Bovec, Kobarid , Tolmin, Kanal, Nova Gorica in se v Italiji v Tržaškem zalivu izlije v Jadransko morje. Atraktivna, kristalno zelena reka je zanimiva za turiste, pohodnike in še posebej za pogumne in aktivne, ki se želijo preizkusiti v adrenalinskih športih, kot so rafting, kajak in hidrospeed  ali pa soteskanje, to so spusti po divjih soteskah, čez slapove in skozi tolmune gorskih potokov.

Soča je tudi del Smaragdne poti. Tako so turistični delavci poimenovali ta del zahodne Slovenije, kamor poleg Soče spadajo še Triglavski narodni park , Krajinski park Zgornja Idrijca, Trnovski gozd in še nekatera področja, ki so vsa zaščitena naravna območja.

Feb 04
2009

Stanko Bloudek

Posted by svetlana in Slovenijana danasnji danJulijske AlpeGorenjskadogodek

Ko slišimo ime Stanko Bloudek , prav gotovo pomislimo na smučarske skoke in skakalnice. In prav na današnji dan, 4. februarja 1934,  je bila otvoritev Bloudkove skakalnice v Planici pod Poncami, v Julijskih Alpah na Gorenjskem .  V Planici še vedno vsako leto prirejajo tekme za svetovni pokal v smučarskih skokih.

Stanko Bloudek se je rodil 11. februarja 1890. leta v Idriji . Uspešno je končal študij na strojni fakulteti in sprva je bil konstruktor letal in avtomobilov. Kasneje se je usmeril v športne vode in  bil začetnik mnogih športnih panog na Slovenskem . V Ljubljano naj bi prinesel prvo nogometno žogo in čevlje za nogomet. Ukvarjal se je z umetnostnim drsanjem in bil nekajkrat prvak bivše države Jugoslavije. Pomagal je pri razvoju atletike, tenisa, plavanja, smučanja in seveda smučarskih skokov.

Dec 11

Mednarodni dan gora

Posted by svarun in SlovenijaKranjkam.siJulijske Alpeizlethribi

Portal Kam.si je namenjen predvsem iskanju zanimivih izletov po Sloveniji . Poleg izletov v naravo, v jame, na morje, v staro mesto ali na vas, na planine sem spadajo tudi izleti v gore. Še posebej, ker je Slovenija polna visokih gora, ki so vse prepredene z markiranimi in zavarovanimi potmi. Zato je danes prav poseben dan, saj je Organizacija združenih narodov 11. december razglasila za Mednarodni dan gora.

Prvič so ga praznovali leta 2003, letošnji mednarodni dan gora pa je posvečen varni prehrani v gorskih območjih. Namenjen je predvsem revnejšim območjem na svetu, saj je lakota v gorskih območjih v porastu, ker ljudje tam  živijo v ostrejših in težje dostopnih okoljih.

Pri nas je Planinska zveza Slovenija pripravila okroglo mizo z naslovom "Neurejen motorni promet v naravnem okolju". Pri tem so se dotaknili  problematike motornih vozil, motornih sani in gorskih kolesarjev. Skupna ugotovitev je bila, da je potrebno za zaščito naravnega okolja uvesti na tem področju več reda, več nadzora, bolj opredeliti dovoljena območja in aktivnosti, predvsem pa z boljšim izobraževanjem osveščati ljudi o varovanju in ohranjanju narave.
Nov 16

Panorama Kranja

Posted by svarun in StolKranjKokraJulijske Alpehribi

Mesto Kranj ima zelo lepo in značilno panoramo, ki vedno služijo za ozadje pri slikah in fotografijah mesta. Prepoznaven pogled pa dodajo še tri cekrvice na vrhu pomola, kjer leži stari del mesta, spodaj pa se zlivata Sava in Kokra.

Če začnemo s hribi na severu se najprej začne pogled z dolgim grebenom. To sta Kriška gora in  Tolsti vrh (desno). Nato sledi prvi dvatisočak, Storžič. sledi še ena zelo značilna gora, Zaplata s hudičevim boštom.

Nato so na vrsti visoki vrhovi v Kamniških alpah: Grintavec in Kočna, če smo dovolj južno lahko v ozadju vidimo še  Skuto.  Hribi se nato malo znižajo in preko Kalškega grebena pridemo do znanega smučarskega središča Krvavca, kjer ob jasnih nočeh lahko vidimo lučke iz hiš.

Sep 04
2008

Bled - izlet na prvi šolski dan

Posted by svarun in SlovenijaJulijske AlpejezeroizletcerkevBled

izlet-bled-jezero-cerkvicaPočitnic je konec in spet je treba v šolo.  Pri nas smo letos imeli prvošolčka, zato je bil prvi šolski dan še posebej slovesen. Po prisrčnem sprejemu učiteljic in predstavitvi razreda, smo se odpravili najprej na slovesno kosilo, potem pa na izlet.

Naš cilj je bil biser sredi Slovenije - Bled . Želeli smo namreč ponoviti izlet izpred točno dveh let, ko smo prvošolčka imeli prvič. Takrat smo se odpravili na Stražo pri Bledu, kjer je postavljena proga za poletno sankanje in smo preživeli nekaj lepih uric ob spuščanju s sankami in ogledu panorame Bleda z Julijci v ozadju.

Letos pa smo bili zelo razočarani, saj smo ugotovili, da je od bilo sankanje vsak dan možno le do konca avgusta , sedaj pa obratuje le še za vikende. Škoda. Pred dvema letoma je bil obisk na 1. september kar velik in prepričan sem, da bi bilo enako tudi letos.

Aug 27
2008

Napovednik izletov do konca poletja

Posted by svarun in SlovenijaJulijske AlpejezeroizletGorenjskaBled

Poletje se končuje, z njim pa se bodo počasi zaključili tudi naši izleti. Že čez nekaj dni se bo začela šola in potem ne bo več časa za kakšne popoldanske dogodivščine.  Vseeno pa bomo poskusili še izkoristiti zadnje proste dneve in morebitne lepe vikende v septembru.

V načrtu imamo še izlet do Kranjske Gore oziroma Martuljka, pogledat martuljške slapove, izlet na planino Preval in izlet na planino Dolga Njiva (vsaj nekje si bomo privoščili kislo mleko, žgance , ...).

Ker imamo letos spet prvošolčka , bomo za izlet izkoristili tudi ponedeljek, 1. septembra. Verjetno bomo kar ponovili varianto izpred dveh let. Po slovesnem sprejemu v šoli, bomo šli na "zdravo" prehrano v McDonalds, potem pa na sankanje na Stražo pri Bledu, če bo le lepo vreme. Tam smo bili že pred dvema letoma in smo se prav lepo zabavali in uživali v prelepem razgledu na blejsko jezero in Julijce v ozadju.

Aug 08

Škrlatica 2740m

Posted by Matej in ŠkrlaticaJulijske AlpeizlethribiGorenjska

1. avgusta vsako leto je obletnica ponovne postavitve križa na Škrlatici, letos je to potekalo že dvanajstič po  vrsti. Sledi opis letošnjega dogodka.

Kot se za resne hribe spodobi je potrebno biti ob 5. uri že v Vratih. V tem času je takrat še tema, zato si pomagamo s čelno svetilko. Pot na Škrlatico vodi od doma v  Vratih. Hitro se začnemo vzpenjati po gozdu, po 1 uri hoje pridemo v ruševje in se pod ostenjem Stenarja preko skalnih polic vzpeno do Bivaka IV. Letos je bil 1. avgust zelo vroč (napovedane temperature so bile do 32 stopinj v dolini), zato smo s sabo vzeli večje količine vode (od 2l naprej).

Na vrhu smo bili v 5.-ih urah, kar pomeni da smo hodili nekako srednje hitro. Na vrhu je bil krasen razgled, temperature so bile povsem  poletne za razliko od prejšnjega leta, ko je bilo okrog ničle.

Aug 04

Izlet v Vintgar

Posted by svarun in vintgarslapradovnapokljukaJulijske AlpeizletGorenjska

vintgarVčeraj sem vam obljubil še nadaljevanje opisa našega nedeljskega izleta, ki smo ga začeli z nabiranjem gob in borovnic na Pokljuki (glej prvi del ).

Po spustu smo v Spodnjih Gorjah zavili desno, kot nas je usmeril smerokaz. Sledili smo tablam in kmalu prišli do parkirišča. Za ovinkom nas je čakala hišica, kjer so prodajali karte (odrasli 4 €, otroci 6-15 let 2 € in mlajši otroci 0.8 €, za ostale se ne spomnim).

Takoj ob začetku poti si lahko prebermo nekaj osnovnih infotmacij o soteski Vintgar. Soteska, po kateri teče reka Radovna leži med hriboma Hom in Boršt. Nastala je v zadnji medledeni dobi, ko je bohinjski ledenik zajezil odtok reke Save proti Bledu. Nastalo je jezero in voda je začela na najnižjem prehodu odtekati proti Savi Dolinki.

Aug 03

Izlet - Gremo na Pokljuko

Posted by svarun in SlovenijapokljukaJulijske AlpeizlethribiGorenjskagobe

Pokljuka Kranjska dolina Prejšnji teden smo si za izlet izbrali izvir Kamniške Bistrice . Čeprav smo našli takrat samo enega od stranskih izvirov, glavnega pa ne, smo se tokrat odpravili v drug konec Slovenije.

Odpeljali smo se skozi Bled , Gorje in Zatrnik do Pokljuke (in si prepevali znano AvsenikovoGremo na Pokljuko ).  Takoj na vrhu smo zavili desno po makadamu proti Kranjski dolini. Nekje sredi poti smo ob cesti pustili avto, se obuli v planinske čevlje in odšli v gozd oboroženi s košarami in lončki.

Pokljuka krava na cesti  Našli in nabrali smo nekaj lisičk, predvsem pa smo se nadihali svežega zraka. Jurčka nismo našli nobenega. Smo pa na našem standardnem mestu nabrali tudi nekaj borovnic in gozdnih jagod. Pred nadaljevanjem poti smo si še pripravili pravi piknik v travi.

Jul 30

V Trento ob Soči

Posted by svarun in vršičtrentaSlovenijaKranjska goraKoroškakam.siJulijske AlpeizvirizletGorenjskacerkno

Pred dvema letoma se je naša družina odpravila na daljši izlet.  Z avtom smo se peljali skozi Jesenice , do Kranjske Gore, mimo jezera Jasna, pa čez Vršič v Trento.

Prvi postanek smo naredili takoj po prihodu v dolino. Najprej smo si ogledali izvir reke Soče, ki ji zaradi prelepe zelene barve pravijo tudi Smaragdna reka.

Naslednja postaja je bila trdnjava Kluže, ki se nahaja nekaj kilometrov severno od Bovca v smeri proti mejnemu prehodu Predel. Zapisi o prvih utrdbah na tistem mestu segajo celo v 15. stoletje in takrat naj bi preprečevale turške vpade na Koroško.