Domov arrow Vsi blogi arrow tagsarrow Štajerska

0 ta teden
0 ta mesec

Kam.si blogi

Blogi uporabnikov spletne skupnosti portala Kam.si

Tag >> Štajerska
Nov 18

Rački ribniki

Posted by svetlana in ŠtajerskaSlovenijaPohorjenaravakam.siizletgozd

Rački ribniki, Požeg, se nahajajo na Štajerskem, v občini Rače-Fram. To je krajinski park v zahodnem delu Dravskega polja in obsega 484 ha.  Večji del parka zaseda mešani gozd, v katerem največkrat najdemo hrast, črno jelšo, rdeči bor, smreko in brezo. Park sestavljajo tudi številna mokrišča z ogroženimi živalskimi in rastlinskimi vrstami.

Sredi gozda in na njegovem robu  se nahajajo ribniki, v katerih poteka ribogojstvo. Nekateri naj bi bili tu že v 16. stoletju, ko so začeli graditi grad Rače. Najbolj opazne pa tudi najbolj glasne živali v parku so zagotovo ptice. Menda so opazili že okoli 200 različnih vrst. Nekatere med njimi v parku tudi gnezdijo. Najpogostejše in poznane so čopasti ponirek, raca mlakarica, tukalica in ogromno drugih. Ob času selitve ptic pa se tu ustavijo tudi kormorani, čaplje, race, gosi in še in še. Raj na zemlji za opazovalce ptic pa tudi ostale ljubitelje narave. Med rastlinami naj omenim lokvanje, ki so ob našem obisku zacveteli v vsej svoji lepoti.

Nov 10

Grad Herberstein

Posted by svetlana in Štajerskakam.siizletgradAvstrija

Ko smo si ogledali Gradec, v osrčju avstrijske Štajerske, se moramo, skoraj obvezno odpraviti do, preko 700 let starega gradu Herberstein, ki stoji skrit nad reko Bistrico. Od tod izvira tudi rodbina plemičev Herberstein, ki so povezani tudi z našo zgodovino. Na slovenskem so živeli med 15. in 20. stoletjem, po drugi svetovni vojni pa so Slovenijo zapustili. Pri nas so imeli številna posestva in gradove, med njimi grad Hrastovec, grad Podsreda, dvorec Dornava pri Ptuju, vila Herberstein v Velenju in še bi se jih našlo.

Med člani rodbine je pri nas znan Žiga Herberstein, zgodovinar in diplomat, rojen v Vipavi in Karel Herberstein, ki je bil ljubljanski škof.

Nov 08

Gradec - Graz

Posted by svetlana in UNESCOŠtajerskakam.siizletAvstrija

Po naši lepi Štajerski smo se peljali, tokrat proti Avstriji, kamor smo vstopili na mejnem prehodu  Šentilj. Odpravili smo se v Gradec, prestolnico avstrijske Štajerske. Tokrat nismo šli po nakupih, pač pa na ogled znamenitosti, ki jih v tem mestu ne manjka. Mesto je bilo leta 2003 proglašeno za kulturno prestolnico Evrope. Staro mestno jedro  Gradca pa je UNESCO leta 1999, sprejel v svetovno kulturno dediščino.

Iz starega dela mesta vodijo na grajski hrib "cikcakasto"  zgrajene gotske stopnice, ki so vodile do gradu ali utrdbe, od katere je danes ostal samo še stolp z uro. Na grajski hrib se pride tudi z vzpenjačo, katero smo tudi mi uporabili. Ogledali smo si poletno gledališče, od tu pa je čudovit pogled na mesto, na reko Muro in umetni otok, ki so ga postavili na njej.

Nov 07

Dvorec Betnava

Posted by svetlana in ŠtajerskaSlovenijaMariborizletgradavtocesta

Če se iz Ljubljane, po avtocesti, zapeljemo na Štajersko, se pred vstopom v Maribor, na levi strani odpre razgled na čudovit dvorec Betnava. Baročni dvorec Betnava, se prvič omenja leta 1319, kot sedež viteške družine Betnavskih. Današnja podoba dvorca je iz prve polovice 18. stoletja.

Mi smo si ogledali dvorec z viteško dvorano, poročno dvorano ter muzejsko stalno razstavo z naslovom: »Verska, socialna in kulturna dediščina mariborske nadškofije«. Na razstavi so prikazani predmeti iz osebnih zapuščin škofov, srednjeveški rokopisi, originalne listine in papeške bule.

Oct 21

Turistična kmetija Štern

Posted by svetlana in ŠtajerskaSlovenijaPohorjenaravakam.siizlethribihrana

Turistična kmetija Štern ali po domače »Pri Kovačniku«, se nahaja na severovzhodu  Slovenije, na Pohorju blizu Maribora. Natančno v vasici Planica nad Framom. Na kmetiji gospodarita dve generaciji, ki se očitno med seboj odlično razumeta, sodeč po urejenosti kmetije. Mlada gospodarica, ob predstavitvi kmetije, rada pove, da so gostje iz Finske spraševali, kje pa je skakalnica?

Kmetija se že 26 let ukvarja z gostinstvom in turizmom. V stari kmečki sobi s krušno pečjo, strežejo tradicionalne pohorske jedi. Poskrbijo pa tudi za vegetarijance. Mimogrede, meni je najbolj všeč sirova gibanica. Bolj zato ker sem sladkosneda, sicer je pa vsaka jed, ki smo jo pokusili vredna pohvale. Za pripravo jedi uporabljajo samo domače pridelke. Ukvarjajo se z živinorejo in poljedelstvom.

Oct 21

Grad Rače

Posted by svetlana in ŠtajerskaSlovenijaMariborkam.siizletgradbrskalnikblog

Grad Rače leži južno od Maribora, sredi istoimenskega trga. Njegova zgodovina sega v prvo polovico 16. stoletja. Takrat je bil grad obdan z vodnim jarkom.

Prvotno je imel grad štiri trakte, z leti pa so prizidali še dodatna poslopja, tako da je nastal kar velik grajski kompleks.

Oct 14

Botanični vrt Univerze v Mariboru

Posted by svetlana in ŠtajerskaSlovenijanaravaMariborkam.siizlet

Na prijetnem izletu po Štajerskem koncu, smo obiskali tudi lepo urejeni botanični vrt Univerze v Mariboru, za katerega lepo skrbi fakulteta za kmetijstvo UM.  Vrt je nastal leta 1994, za obiskovalce pa so ga uradno odprli leta 2002.

Aug 25

Zakaj ne na vzhod?

Posted by mira in ŠtajerskaSlovenijaPohorje

Mir in počitek brez alpinizma v odmaknjeni gorski naravi in med prijaznimi ljudmi? Gotovo boste prijetno presenečeni, če se odpravite po moji novi poti, če seveda ne poznate Pohorja. Šele zdaj, ko sem sama našla zame nove kraje, sem ugotovila, da to pomanjkanje poznavanja Slovenije ni moja posebnost.

Aug 16

Olimje - izlet

Posted by svarun in ŠtajerskaSlovenijaolimjeizlet

Včeraj je zvečer divjalo neurje,zato  smo imeli računalnik iz varnostnih razlogov ugasnjen. Predviden povzetek našega dvodnevnega izleta v Olimje je zato na vrsto prišel danes.

Kot sem vam povedal že v prejšnjih treh prispevkih, smo si prvi dan v Olimju ogledali: Deželo pravljic in domišljije - Koča pri čarovnici (popularno imenovano Čarovniška dežela), samostan, čokoladnico , jelenov greben in manjši zasebni živalski vrt.

Prespali smo v zasebnem apartmaju, zjutraj pa smo se po zajtrku odpravili še na zaključek našega izleta. Šli smo se kopat v termalni park Aqualuna .

Aug 14
2008

Olimje - jelenov greben in živalski vrt

Posted by svarun in ŠtajerskaSlovenijaolimjekam.siizlet

izlet olimje jelenov greben

Prejšnjo soboto smo si privoščili dvodnevni izlet v Olimje. V prešnjih dveh prispevkih sem že pisal o ogledu Koče pri čarovnici in  samostana in čokoladnice. Po tem nam je ostalo še kar nekaj časa.  Zato smo ga izkoristile za še dve dogodivščini, obe povezani z živalmi.

Najprej smo se zapeljali na Jelenov greben. To jo pravzaprav domačija, ki se ukvarja s kmečkim turizmom in leži le nekaj 100 m nad samostanom v Olimju. Tam se prosto sprehajajo številni jeleni, kar lahko vidite tudi na sliki. Parkirali smo pred vhodom na domačijo in se tistih 200 m do hiš sprehodili peš. Ob cesti so klopce, na katerih smo posedeli in opazovali čredo, ki se je pasla pod nami.V gostilni smo otrokom privoščili sladoled.

izlet olimje zivalski vrt

Druga stvar, ki smo si jo še ogledali, pa je majhen živalski vrt, ki ga ima na ogled neki kmet na poti nazaj proti Podčetrtku. Tako smo lahko videli veliko različnih vrst ptic (fazanov, gosi, kokošk, golobov,...), prašičjo družinico (ravno sedaj imajo malega prašička),  zajce, gosi, race (in male račke) in lame (očeta, mamo in malo lamo).